wait please
شکیبا باشید
Loading
Loading
خانهmap dividerآرشیو اخبارmap dividerشرکت پارکر آمریکا Parker Company
شرکت پارکر آمریکا Parker Company
شرکت پارکر آمریکا Parker Company

این فلسفه ای بود که جورج سافورد پارکر George Safford Parker ، موسس کمپانی پارکر در تمام طول عمر خود با اعتقاد کامل دنبال کرد. آقای پارکر وقتی نتوانست خودنویسی را پیدا کند که خوب بنویسد و جوهر پس ندهد، به فکر تولید خودنویسی با کیفیت بهتر افتاد. او کارش را به عنوان آموزگار آغاز کرد و برای داشتن درآمد بیشتر شروع به فروش خودنویس های جان هالند نمود. محصول بهتری تولید کنید ، مردم حتما " خواهند خرید! " . ( جورج سافورد پارکر )

محصول بهتری تولید کنید ، مردم حتما " خواهند خرید " .


این فلسفه ای بود که جورج سافورد پارکر George Safford Parker ، موسس کمپانی پارکر در تمام طول عمر خود با اعتقاد کامل دنبال کرد. آقای پارکر وقتی نتوانست خودنویسی را پیدا کند که خوب بنویسد و جوهر پس ندهد، به فکر تولید خودنویسی با کیفیت بهتر افتاد. او کارش را به عنوان آموزگار آغاز کرد و برای داشتن درآمد بیشتر شروع به فروش خودنویس های جان هالند نمود.

چون مشتریان اصلی او شاگردانش بودند، هرگاه خودنویس هایی که او فروخته بود خوب کار نمی کردند او آنها را تعمیر می کرد و به مشتریان باز می گرداند تا این که تصمیم گرفت خودنویس خود را اختراع کند و در اینجا بود که آرزوی آقای پارکر برای ساختن " خودنویس بهتر " به وقوع پیوست. بدین ترتیب کمپانی پارکر پا به عرضه وجود نهاد و در سال 1888 در ایالت ویسکانسن تاسیس شد.

در زمان کوتاهی آقای پارکر اختراع خود را به ثبت رساند و یک سرمایه گذار برای تولیداتش پیدا کرد. وی اولین اختراع خود را در سال 1889 به ثبت رساند اما اولین اختراع موفقیت آمیز کمپانی در سال 1894 رخ داد که لوکی کرو Lucky Curve نام داشت و خودنویسی مجهز به سیستم مخزن جوهر بود .

از سال 1895 به بعد کمپانی پارکر به اختراعات متفاوتی در این صنعت پرداخت. آقای پارکر در سال 1903 برای بازاریابی محصولاتش در خارج از مرزهای کشورش سفری به دور دنیا داشت که شروع بسیار خوبی برای شناساندن خودنویس های پارکر به جهانیان بود.   در سال های بعد پسرانش راسل و کنت "Russell & Kenneth  " به او پیوستند و در سال 1918 فروش کمپانی از  مرز یک میلیون دلار گذشت. به دنبال این موفقیت ها در سال 1921 خودنویس دوفولد Duofold به بازار آمد که در زمان خود نه تنها به روز بود بلکه قیمت بالایی نیز داشت.

راسـل پسر بزرگ جورج پارکر ، در 15 سپتامبـر سال 1893 در جینس ویل Janesville  متولد شد.  وی دوران دانـش آمـوزی خـود را در مدرسـه جفرسـون گـذراند و بعد از آن در مدرسـه ارتشـی Howe در ایندیانا Indiana  ثبت نام نمود.  

در طـی دوران جنگ جهـانی اول بـه عنـوان داوطلب در دوره آمـوزش افسـری در راک فـورد Rockford  نام نویسی کـرد اما قبل از آنکـه مأموریتی به وی واگـذار شـود جنگ بـه پایان رسـید و در سـال 1914 ( قبـل از شـروع جنگ ) هنگـامی کـه کارخانه پارکر در طبقـات دوم و سـوم سـاختمان مجلـه مستقـر بـود ، بـه تجـارت خـانوادگـیشـان پیـوست.

تـوانایی او در سـازمانـدهی و مدیریت خیلی زود او را به مقـام اجـرایی رسـاند ، اعتبـار راسل بـه حضـور مفیدش در کارخـانه بـود و همین امر قبل از اتمـام جنگ باعث پیشـرفت سـریع او و تبـدیل شـدن به ابر قدرت برتر در بازار قلم گردید. راسل در نظر همگان خوشنام بود و از او با عنوان"  راس مهربان " یاد می کردند.

در دسامبر سال 1932 بیماری راسل شروع شد، در آن زمان تنهـا می توانست بخش گردش وکیوماتیک جوهر را کـه در سـال 1928 اختـراع  گـردیده بـود، مـدیریت کند و سرانجام در 8 ژانویه سال 1933 به علت عفـونت و گرفتگـی شدیـد نای کـه در اثـر یک نـوع سرطان نادر خـون (لوکـمی) پدیـد آمـده بود درگـذشت.  این نوع سرطان اولین بار در جینس ویل شناخته شـده بود. در دوران بازنشستگـی جـورج، هیـچ اتفـاقی همچـون مرگ فرزنـد ارشـد نمیتوانسـت او را بـه ایـن شـدت مغموم و متأثر کند، جـورج بعـد از مرگ راسل تبدیل به مردی افسرده شـد و هرگز نتوانست غم از دست دادن پسرش را فراموش کنـد. وی بـرای مـدت کـوتاهی از ریاست شرکـت کـنارهگـیری نمـود ولی بعـد از آن در آوریـل 1933 در مقـام رئیس هیـأت مدیره به کـار ادامـه داد. در همـان زمان کنت پارکـر پسر کوچک جـورج که مدیر فروش و تبلیغات بود به عنوان ریاست جدید شرکت برگزیده شد.

کنت پارکر در 8 آوریل 1895 در جینس ویل متولد شد و همانند راسل تحصیلات خود را در مدرسه ارتشی HOWE در ایندیانا شروع کرد و بعد از آن نیز به چند مدرسه خصوصی در آلمان و فرانسه رفت و قبل از ورود به دانشگاه BROWN در Rhode Island سفرهای بسیاری نمود. 

هنگامی که کنت برای اولین بار در بخش تبلیغاتی شرکت پارکر شروع به کار کرد با استفاده از تجربیاتی که در شیکاگو کسب کرده بود خیلی زود توانست مدیریت پروژه تبلیغاتی دوفولد را به عهده بگیرد و تحول چشمگیری در سرمایه گذاری دوفولد و به طور کلی در خط تولید صنعت قلم پدید آورد. تنها فرزند کنت، دانیال، در 8 ژوئن 1925 در شیکاگو متولد شد. او راه پدر را دنبال کرد و پا جای پای او نهاد به طوری که در سنین جوانی مدیر شرکت پارکر شد.

بزرگترین دغدغه فکری کنت در زندگی بعد از خانواده و تجارت، پرواز بود وی پس از دورهای که در خدمات هوایی نیروی دریایی داشت بر آن شد تا به خدمات هوایی پست ایالات متحده بپیوندد و همین شور و اشتیاق باعث خرید یک هواپیمای تک موتوره در سال 1928 گردید.

اولین پرواز تک نفره وی با  هواپیمای Fleet Model انجام شد و در واقع یک هواپیمای آموزشی محسوب می شد که در سال 1929 ازGray Goose Air   Line که مدرسه پرواز و آژانس پروازهای تفریحی برای قشر پردرآمد به شمار می رفت، خریداری شده بود که البته کنت نیز سهم اندکی در آن داشت.

منبع : www.ParkerLatifi.com
اشتراک گذاری
حبیب
(1402/04/22 22:22:10)
باسلام
سه ابرقدرت تولید قلم بنظر بنده
پارکر
لامی
شیفرز
مجید محبوب
(1393/03/04 10:58:23)
بی شک خط وخوشنویسی از هنر های اصیل و فراموش نشدنی این سرزمین است و
وجود ابزار خوب ( قلم و خودکار وخودنویس ) نقش به سزایی در پیشر فت وتکامل آن
دارد . جا دارد از زحمات و اطلاعات جامع جناب لطیفی در سایت و فروشگاه قدر دانی شود . پاینده باشید
محمدصارمی
(1392/09/09 13:12:11)
درود
چرا روی محصولات پارکر made in uk وmade in usa میخوره
---
پاسخ لطیفی :
دروود
دوست عزیز شرکت پارکر قلم های خود را در 4 کشور
آمریکا
انگلستان
فرانسه
چین
در حال حاضر تولید می کند .

نام:
آدرس ایمیل:
متن نظر *:
كد امنیتی *:
اگر تصویر ناخواناست(اینجا)را کلیک کنید

 

گروه پارکر لطیفی مرجع تخصصی فروش و تعمیرات نوشت افزار در ایران

گروه پارکر لطیفی با ارائه ی برترین و معتبرترین برندهای نوشت افزار دنیا، و ارائه ی خدمات پس از فروش آن ها، این امکان را برای مشتریان خود فراهم آورده است تا صاحب بهترین ها باشند و با خاطری آسوده درباره ی کیفیت و اصالت نوشت افزار مورد نظرشان، به خرید آن ها بپردازند.

 

شماره تماس با شرکت: 02166702832 (10 خط)
آدرس شرکت: خیابان جمهوری، خیابان بابی ساندز، پلاک 2 و 4 ، پارکر لطیفی
ساعت کار فروشگاه:  09:00 صبح لغایت 14:00 و 16:00 عصر لغایت 19:30
مدرک عضویت در انجمن صنفی کسب و کار اینترنتی فروشگاه اینترنتی پارکرلطیفی
مدرک ساماندهی فروشگاه اینترنتی پارکرلطیفی
Bank Pasargad
© کلیه حقوق معنوی وب سایت متعلق به گروه نوشت افزار پارکر لطیفی می باشد. طراحی شده توسط طراحی فروشگاه اینترنتی داتک
شکیبا باشید ...